Tre steg för en lyckad företagsinsamling


Sätt ett insamlingsmål

Bestäm dig för en summa som ditt företag siktar på att samla in och på vilket sätt ni vill göra det. Namnge insamlingen och bestäm hur länge den ska pågå. Tre månader brukar vara lagom.

Beskriv insamlingen

Skriv en kort introtext som beskriver er insamling för besökarna. Du kan också skriva en lite längre beskrivning om anledningen till varför ni startar insamlingen. Det gör du efter att du publicerat insamlingen genom att klicka på redigera.

Dela i era kanaler

När du har publicerat insamlingen är det en god idé att sprida den i era kanaler. Berätta om varför ni startat insamlingen och länka. Det kan vara en bra idé att ge den första gåvan själv. En gåva kan man ge med kort, Swish eller via internetbanken.

Starta egen insamling

Populära insamlingar

Här kan du inspireras av populära, pågående insamlingar.

Bidra till en insamling

Här kan du se alla pågående insamlingar och hitta en som du vill bidra till. Du kan filtrera på företagsinsamlingar eller alla insamlingar och sedan sortera på senast startad eller populära just nu.

Samtliga insamlingar