Förra veckan lämnade Svensk Fastighetsförmedlings tf vd Petra Wester över en check på drygt 2,7 miljoner kronor till Barncancerfondens styrelseordförande Jens Schollin.

Fastighetsmäklarna som samlat in mest till kampen mot barncancer

Drygt 2,7 miljoner. Det var summan på den check som Svensk Fastighetsförmedling räckte över till Barncancerfonden förra veckan.Totalt har Svensk Fastighetsförmedling nu samlat in över 10 miljoner kronor till kampen mot barncancer.

Svensk Fastighetsförmedling och Barncancerfonden har varit samarbetspartners sedan 2015. Samarbetet tar avstamp i kampanjen Läge för livet där Svensk Fastighetsförmedling skänker 100 kronor till Barncancerfonden för varje genomförd lägenhetsvärdering. Men inom samarbetet ryms fler aktiviteter; en återkommande snackis har till exempel varit de pepparkakshus som lokala kontor i landet sålt genom fyndiga bostadsannonser i samband med jul. Varje år skänker Svensk Fastighetsförmedling minst 2 miljoner kronor till kampen mot barncancer.

– Både bland våra kunder och medarbetare upplever vi ett starkt och positivt stöd. Man vill verkligen vara med och bidra. Inom Svensk Fastighetsförmedling känner vi en enorm stolthet över att kunna göra skillnad. "Läge för livet" skapar engagemang och gemenskap på riktigt, säger Johanna Gavefalk, marknads- och kommunikationschef på Svensk Fastighetsförmedling.

Förra veckan lämnade Svensk Fastighetsförmedling över en check på det insamlade beloppet under 2018 – drygt 2,7 miljoner kronor. Det innebär att Svensk Fastighetsförmedling nu har samlat in över 10 miljoner kronor till Barncancerfondens arbete sedan samarbetet startade.

– Vi är oerhört glada över vårt samarbete med Svensk Fastighetsförmedling. För en miljon kronor kan Barncancerfonden till exempel finansiera en etablerad forskare i ett år. Med de 10 miljoner kronor som Svensk Fastighetsförmedling har bidragit med kan vi finansiera forskning inom flera olika områden och ge råd och stöd till de barn och familjer som drabbats, säger Elinor Westerberg, ansvarig för företagssamarbeten på Barncancerfonden.