Give Hope: vårkampanj från Barncancerfonden
Idag, den 16:e maj, inleder Barncancerfonden sin vårkampanj Give Hope tillsammans med flera samarbetspartners. Tanken är att privatpersoner genom sin shopping hos de samarbetande företagen skapar ett dubbelt givande. Företagen erbjuder sina kunder att stödja Barncancerfonden genom särskilda produkter men också genom att till exempel runda upp till ett högre belopp i kassan.
– Vi vill att det ska vara enkelt och positivt att ge pengar och bidra till forskningen om barncancer i Sverige. Genom att köpa Give Hope-märkt kan privatpersoner påverka hur mycket pengar de samverkande företagen bidrar med till Barncancerfonden, berättar Jessica Runemark, projektledare för Give Hope.
Under en månad fram till mitten av juni kommer Give Hope-märket synas hos MQ, Bauhaus, Ur & Penn, Babyshop, Interflora och Skickatårta.se. I vissa butiker finns Give Hope-märkt kvar hela året.
– Förhoppningsvis gör det här shoppingupplevelsen mer givande. När man köper en Give Hope-märkt examenspresent eller konfirmationsgåva under försommaren så bidrar man med pengar till ett angeläget ändamål – man ger hopp till barn med cancer, säger Jessica.
Give Hope-kampanjerna har sedan lanseringen i november 2011 genererat mer än 15 miljoner kronor till Barncancerfondens verksamhet. Mer information om Give Hope och om alla samarbetsföretag finns på givehope.se