Silverhjärtat visar stöd för barn med cancer
Sex svenska bloggare tävlar just nu i en ”blogg battle” om vem som kan sälja flest armband till förmån för Barncancerfonden. Genom en smart banner kan läsarna beställa armbandet direkt i bloggen.
Pengarna från försäljningen av armbandet Silverhjärtat går till Barncancerfondens arbete med att finansiera barncancerforskning och ge råd och stöd till drabbade familjer. Den bloggare som säljer flest armband vinner inget pris förutom glädjen och stoltheten att få vara med och göra skillnad för barn med cancer.
Hålet i Barncancerfondens silverhjärta har ett starkt symboliskt värde. Det kan stå för saknad och sorg men också för kärlek och glädje. Du fyller hålet i ditt hjärta med det eller den du önskar.
Genom att köpa och bära hjärtat ger bloggarna och deras läsare inte bara pengar, de hjälper också till att uppmärksamma barncancer och det behov som finns av fortsatt forskning.
De bloggare som deltar är Malin Berghagen, Andrea Brodin Engsäll, Annika Leone, Tilda Bjärsmyr, knivlisa och Starwoman. Här nedanför finns länkar till bloggarna där man alltså också kan köpa armbandet.
- http://blogg.mama.nu/knivlisa/
- http://blogg.amelia.se/malinberghagen/
- http://starwoman.damernasvarld.se/
- http://blogg.mama.nu/annikaleone/
- http://blogg.amelia.se/andreaengsall/
- http://tilda.damernasvarld.se/
På Instagram börjar Silverhjärtat att synas allt mer och man kan följa hur kampanjen sprids genom hashtaggen #mittfinastesmycke. En som stolt bär sitt silverhjärta är stylisten och artisten Jean-Pierre Barda (bilden).
Jean-Pierre Barda och fotograf Carl-Johan Paulin har ställt upp gratis på kampanjen för att stödja Barncancerfonden.