Magazine of Hope

Läs vårt inspirerande magasin om CSR-arbete. Magazine of Hope är en tidning om hur näringslivet kan göra skillnad.

Magazine of Hope 2016 
I detta nummer kan du läsa om: 
 

  • Sarah Sjöström ny Barnsupporter - Simstjärnan bidrar med sitt starka varumärke och sin kämparglöd i Barncancerfondens kamp mot barncancer.
  • Samarbetet som når hela vägen - Lidl utvecklar ständigt sitt CSR-arbete. När det var Nobelfest höll Lidl en egen bankett, välgörenhetsfesten Le Bon.
  • Mät och håll koll på CSR-arbetet - Vad är det som gör en CSR-kampanj lyckad? TNS-Sifos expert Cecilia Perlind guidar i vad som kan mätas – och hur.
  • Rekordförsäljning för GodDryck - GodDrycks vinst går till välgörenhet. Följare i sociala medier beslutar vilka organisationer som får ta del av pengarna.
  • Förena företaget kring ett event - Varje årstid har sina aktiviteter. Barncancerfondens event hjälper företag att förena hälsa med insamling.
  • Forskningen hjälpte Joel - Joel Lundqvist är ett av de första barnen i Sverige som behandlats med protonstrålning på Skandionkliniken.
  • Det här gör Barncancerfonden - Sedan 1982 har Barncancerfonden delat ut över 2 miljarder till forskning och stöd till drabbade barn och familjer.

Ladda ner Magazine of Hope 2016 (pdf)

Magazine of Hope 2015
I detta nummer kan du läsa om: 

  • Engagemang som betyder något - Discovery Networks Swedens välgörenhetsdag i år vigdes åt en familjefest för cancerdrabbade barn och familjer.
  • Foppa med i kampen mot barncancer - "Om jag kan bidra vill jag göra det", säger hockeylegendaren Peter Forsberg.
  • CSR – så som vi ser det - Socialt ansvarstagande är inte bara något som känns bra i magen. Det kan också lösa dina affärsutmaningar.
  • "Vi hade aldrig nått hit utan CSR"- Insamlingen till Barncancerfonden är en grundbult i Petra Jonssons företag Majas Cottage.
  • Golf och CSR för nya målgrupper - Företaget Unipeg arrangerar nya eventen Golf of Hope och Scramble of Hope i samarbete med Barncancerfonden.
  • Eventen som gör gott på flera plan - Varje årstid har sina aktiviteter. Barncancerfondens event förenar hälsa och idrott med insamling.
  • Målet: Ett attraktivare företag - Svensk Fastighetsförmedlings kampanj "Rum för livet" har gett stoltare medarbetare och en mer enad organisation.
  • Hopp och stöd till överlevare - För många drabbade är kampen inte över när cancern är borta. Inte sällan förändras resten av livet.
  • Långsiktighet hos BMW - Kampanjen "Provkörning som gör skillnad" rullar för tredje året i rad. Så här håller företaget igång engagemanget.
  • Därför behövs din insats - Barncancerforskningen har gjort stora framsteg, men fortfarande dör alldeles för många unga i cancer.

Ladda ner Magazine of Hope 2015 (pdf)

Magazine of Hope 2014
I detta nummer kan du läsa om: 

  • Extra näring på Lidl - Lidl är huvudsponsor till Barncancerfondens Spin of Hope – vilket skapar stolthet hos de anställda.
  • CSR i korthet - Visste du att företagsansvar för samhället är en 1700-talshistoria? Eller hur vi jobbar med CSR? 
  • Samma sak, annat namn - CSR är bara välgörenhet med ett coolare namn? Inte alls. Lär dig mer och läs om våra företagspartners förmåner.
  • Välj rätt CSR-meny - Handelsprofessorn Niclas Zandén hjälper dig att välja rätt nivå på CSR-arbetet för just ditt företag.
  • Provkör för skillnad - BMW ville tanka mjukare värden – och skapade en succékampanj tillsammans med Barncancerfonden.
  • I täten – för hälsan - Att delta i något av Barncancerfondens hälsoevents är ett banbrytande sätt att synas, och få lägre sjuktal.
  • Bygg nya muskler - Bauhaus är Give Hope-partner sedan fl era år. Nu satsar företaget även på nya hälsotrenden.
  • Säker i sadeln - Att cykla till Paris är ett sätt att bidra på. Samtidigt engagerar du kunden. Läs om Team Rynkeby och andra givare.
  • Överlevare - Tack vare den senaste forskningen överlevde Måns sin cancersjukdom. Nu badar han med pappa.
  • Klädd för framgång - Strikt miljöpolicy i produktionsländerna och engagemang på hemmaplan – MQ bidrar till en bättre värld.

Ladda ner Magazine of Hope 2014 (pdf)