Extra god fika för forskningen
När hösten tar ett allt större grepp om tillvaron, ökar behovet av varma drycker. På Espresso House var fikan extra god under barncancermånaden i september, då både företaget och dess gäster kunde bidra till kampen för att utrota cancer.
För Espresso House och marknadschefen Petra Dahlman var det en självklarhet att bidra till Barncancerfondens arbete med att finansiera forskning och stötta drabbade familjer.
– Vi har medarbetare som själva upplevt hur det är när barncancer drabbar ett barn och en familj, därför kände vi starkt för att vara med och hjälpa till och göra skillnad, säger Petra Dahlman.
Under barncancermånaden september bidrog Espresso House på flera sätt. Gäster på alla landets coffeeshops kunde delta med en guldpeng per fika i Ge 10 kronor-kampanjen.
Varje måndag i september auktionerade företaget ut en årsförbrukning av sina fyra mest populära drycker till förmån för Barncancerfonden. Mellan 29 september och 1 oktober skänkte Espresso House fem kronor per såld specialfikameny under parollen ”Extra god fika”.
Sammanräknat blev det 335 845 kronor till barncancerforskningen.
– Det är viktigt att vi som företag engagerar oss i frågor som berör, säger Petra Dahlman.